Door: Sharon Evers


Joyce Maas (TUI at Home) was bij de heropening van Disneyland Paris

Deel dit artikel

En dan na maanden van sluiting door het coronavirus ging Disneyland Paris op 15 juli weer open. Joyce Maas (TUI at Home) was aanwezig bij de heropening van de Parken. TravelPro sprak de ‘ambassadeur’.



Hoe was het om als een van de eersten weer in Disneyland Paris te zijn? “Dat was natuurlijk een hele eer en ook erg bijzonder. Ook voor Disneyland Paris is dit een intensieve periode geweest, maar je merkte dat iedereen er weer heel erg veel zin in had om gasten te verwelkomen. Ik vond het ook weer spannend. Ik ken de Parken goed en je hoopt de sfeer en de magie weer terug te vinden.” Is dat gelukt? “De sfeer is echt helemaal top. Er zijn veel extra momenten gecreëerd met Disney Figuren en er zijn ook leuke extra’s, zoals een onverwachte fonteinshow of een lunch met Disney Figuren in de vorm van een show in Lucky Nugget Saloon. De Disney Figuren zijn volop aanwezig en alle attracties zijn geopend. Er zijn geen FASTPASS en Single Rider-mogelijkheden, maar met de huidige wachttijden is dit helemaal geen probleem. Mijn gezin was mee voor deze gelegenheid en ook zij waren onder de indruk van de goede sfeer die je meteen vanaf het begin ‘pakte’.”

Welke maatregelen zijn er? Ik zag al een mondkapje voorbijkomen op een van jouw foto’s, wende dit snel? Waar moet je deze dragen? “Voor ieders veiligheid is een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf elf jaar. Natuurlijk denk je daar even over na. Het voordeel van Disneyland Paris is dat je altijd bezig en afgeleid bent waardoor je bijna niet in de gaten hebt dat je een mondkapje draagt. In de restaurants kan het mondkapje, als je zit, af. Je merkte dat iedereen zich hier ook aanhield. Er waren echt heel veel desinfectiepunten, bij in- en uitgang van de attracties maar ook verspreid op logische plekken. Dat vond ik echt helemaal goed geregeld. Ook in de toiletten was alles super aangegeven. Wat dat betreft kan je dit echt aan de kwaliteit van Disney overlaten. Ook de hotelkamers en faciliteiten voldoen aan alle regels en ook daar zag je een grotere inzet van cast members zodat iedereen zijn vragen kon stellen en snel kon inchecken. De kamers worden ook volgens protocol gereinigd.”

Joyce Maas


“De Disney Figuren zijn volop aanwezig en alle attracties zijn geopend”

Joyce Maas en directeur Natacha Rafalski

Kon je goed afstand bewaren van anderen? “Het was zeker mogelijk om afstand te houden en dit lukte zeer goed. Je moet je ook realiseren dat per 1 juli alleen Hotel Disney’s Newport Bay Club open was, langzaam gaan nu de andere hotels open. Dit zorgt ervoor dat ook de ‘flow’ in de Parken automatisch minder is. Dit geeft met name de eerste bezoekers veel zekerheid en veiligheid. Bijkomend voordeel is dat de wachttijden afgelopen dagen echt minimaal waren. Vijf minuten voor Big Thunder Mountain en Pirates of the Caribbean is natuurlijk echt een unicum en compenseert wat mij betreft heel veel.” Wat was er naast de corona-maatregelen anders? “Er zijn echt megaleuke selfiespots in de Parken waar je foto’s kan laten maken met jouw gezelschap en diverse Disney Figuren. Deze spots waren echt volop aanwezig in beide Parken. Ook waren de Disney Figuren in de ochtend boven de ingang van het Disneyland Park al aanwezig om iedereen te begroeten. Echt helemaal magisch. Ook waren de Disney Figuren in het hotel, en kon ook daar gebruik gemaakt worden van de selfiespots.”

Heeft Disney met alle maatregelen de magie nog steeds in huis? “Absoluut! Kom je deze zomer met de auto voorbij Parijs, zou ik jou of jouw klanten adviseren even een stop te maken en met een heerlijk arrangement Disneyland Paris te beleven. Ik had mijn kinderen meegenomen en het is werkelijk waar een heerlijk gevoel om hen weer plezier te zien hebben en met zijn allen weer te genieten van de magie die Disney biedt.” Welke tips wil je jouw collega-reisagenten meegeven? “Ja, er is een mondkapjesplicht, maar daar staat tegenover dat waar je ook kijkt, overal wat te beleven is. Er zijn korte wachtrijen en de sfeer is nog nooit zo fijn geweest. Het is echt een aanrader om juist nu te gaan en niet uit te stellen. Ook de flexibele boekingsvoorwaarden moeten ervoor zorgen dat het zowel voor jou als jouw klant echt goed voelt om juist nu bij Disneyland Paris te boeken. Tip twee is om echt de nieuwe Disney Stars App te downloaden; dit geeft je echt up-to-date informatie over alles wat je wil weten. Daarnaast wil ik je nog steeds meegeven dat het belangrijk is voor jouw klant om van tevoren de restaurantreserveringen te maken. Hiermee laat je de klant ook zien wat jouw onderscheidende vermogen is. En de laatste tip: Hecht jouw klant waarde aan een lekker ontbijt in de ochtend en extra service? Boek dan een Compass Club (Disney’s Newport Bay Club) kamer, hier beleef je echt meer magie.”