CruiseWorld.nl: “Wij willen dé cruisepartij voor de retail worden”

Door: Arjen Lutgendorff


Hoeveel pech kan je hebben. In januari van dit jaar kondigden Captain Cruise en Sambasso de lancering van CruiseWorld.nl aan en in maart ging de wereld op slot. “We hebben de afgelopen maanden ontzettend hard gewerkt aan onze ambitieuze plannen met ons team”, aldus Martyn Valkhoff (Commercieel Directeur Captain Cruise) die begin 2019 aan de slag ging bij Robert Pieter Gardenier (sinds april 2018 eigenaar van Captain Cruise). “Wij willen echt dé cruisepartij voor de retail worden.”

Waar de beelden van passagiers die vastzaten op cruiseschepen de wereld overgingen, zien ze op het kantoor van Captain Cruise/CruiseWorld.nl de toekomst positief tegemoet. “We hebben ontzettend goede contacten met alle rederijen, evenals met riviercruise-rederijen. Ze voorzien ons van allerhande informatie over de veiligheid aan boord van de schepen en over alles wat er wordt gedaan aan onder andere hygiëne. Verder worden er zo nu en dan nog steeds boekingen gemaakt. Onlangs nog een wereldcruise voor 2022.” Riviercruises Met de zeecruises die helemaal stil kwamen te liggen, zijn Gardenier en Valkhoff ook het aanbod aan riviercruises gaan uitbreiden. Sinds mei is het aanbod en de informatie op de websites flink uitgebreid. “We hebben tien riviercruiserederijen toegevoegd in de categorie van drie- tot vijfsterren. Binnen ons team is er absoluut ervaring met riviercruises en het wordt met enthousiasme aangeraden. Het standaardbeeld over riviercruises, dat het alleen voor oude van dagen is, klopt écht niet altijd. Daarnaast zijn er tal van voordelen te benoemen bij het boeken van een riviercruise. Zo kan je op diverse plaatsen (dichtbij) opstappen en is het in verhouding ‘goedkoop’.”

Verkoop via retail Valkhoff hoopt dat retailers inzien dat het bedrijf er écht voor de retail wil zijn door de lancering van CruiseWorld.nl voor Sambasso-partners. “Wij willen echt dé cruisepartij voor de retail worden. We focussen ons op een kwalitatief goed aanbod en de allerbeste service die je maar kan vinden. Service zonder wachttijden. We hebben er dan ook alles aan gedaan om een perfect systeem neer te zetten via Sambasso en zijn aangesloten bij SGR en SGRZ om de retail te ontzorgen. We gaan via CruiseWorld.nl smart packaging aanbieden, waarmee de agent vluchten, hotels, autohuur en transfers kan bijboeken.” Op de vraag waarom ervoor is gekozen om naast CruiseWorld.nl ook met Captain Cruise te gaan focussen op retail door middel van een B2B-login laat Valkhoff weten: “Er zijn retailers die boeken via Sambasso, maar we willen een zo breed mogelijk bereik van de retail in Nederland. Niet iedere retailer boekt via Sambasso.” Label van de retail CruiseWorld.nl staat borg voor de toekomst van de moderne retail. “Reisadviseurs kunnen op CruiseWorld.nl met een laagste prijsgarantie cruises boeken en ook direct een vergelijking maken tussen ruim 35 rederijen. Er staan ruim 30.000 cruise-only cruises online tot en met 2023 vertrek”, laat Valkhoff weten. De komende maanden worden de dynamic packaging-module toegevoegd in het systeem, waarmee zelf vluchten, hotels, autohuur en transfers kunnen worden toegevoegd. “Uniek voor CruiseWorld.nl is dat de Sambasso reisspecialist altijd bemiddelt en dus altijd rendement maakt”, zeggen de initiatiefnemers. “Het is het eigen label van de retail waarbij de uitvoering van de reizen wordt verzorgd door Captain Cruise. CruiseWorld.nl heeft geen wachttijden, is zeven dagen in de week geopend en biedt altijd persoonlijke service”, aldus Valkhoff

Zichtbaar Valkhoff laat weten erg veel aan branding te doen met Captain Cruise. “We staan echt overal en dat is onze kracht. Om Captain Cruise nog zichtbaarder te maken, doen wij diverse regelmatig joint promotions om onze naam goed bekend te maken bij alle Nederlanders. De laatste joint promotion die wij gedaan hebben was samen met Kruidvat en Nivea. In meer dan 1.100 Kruidvat winkels, overal buiten en de winkels zag je Captain Cruise. Wij zijn zichtbaar geweest in zes miljoen folders, en in twee miljoen nieuwsbrieven waar de actie veertien dagen lang in stond. We gaan ook samenwerkingen aan met andere partijen die interessant zijn voor de reisbureaus, waardoor zowel de reisbureaus als de consument Captain Cruise beter leert kennen.” Experience Store en beurs “Als deze vervelende corona situatie weer over is gaan wij als Captain Cruise ook weer verder met de ontwikkeling van een Captain Cruise Experience Store waar de beleving van het cruisen centraal komt te staan”, aldus Valkhoff. “Vorig jaar in oktober hebben wij onze eerste eigen Captain Cruise beurs gehad. Alle rederijen waren aanwezig en met bijna 800 bezoekers kunnen wij spreken van een geslaagde dag. Dit wilden wij herhalen doch moesten wij nu uitstellen dit jaar. Maar wij gaan de Captain Cruise beurs van het voorjaar weer herhalen. Wij gaan in elk geval groots online en offline zichtbaar zijn, zodat men in Nederland de naam Captain Cruise goed kent.”

Keihard doorgewerkt Waar er de afgelopen maanden onder andere keihard werd gewerkt aan het bouwen van de website en het realiseren van een goede zoekmachine voor CruiseWorld.nl hebben wij ook een compleet nieuwe website voor Captain Cruise gebouwd. Daarop staan ondertussen 4.000 pagina’s met informatie over 35 rederijen en 1.800 cruisehavens. We hebben alle dekplannen toegevoegd en veel meer foto’s, voor de sfeerbeleving. Ook uniek is dat naast een compleet hutoverzicht op de site ook diagrammen hebben toegevoegd zodat men een compleet beeld van de hut krijgt. Naast de informatie over de rederijen en havens staan er 30.000 cruises live, dit is het meest complete cruiseaanbod van Nederland en is het mogelijk om een e-handboek met tips gratis te downloaden. Tevens hebben wij een Cruisselector waarbij men met tien multipole choise vragen de top 3 van de rederijen naar voren krijgt die bij jou past”, aldus Valkhoff, die laat weten dat geïnteresseerden hem kunnen benaderen voor een samenwerking en verwacht dat liefhebbers absoluut weer gaan cruisen wanneer dat mogelijk is.

Miles Attack Miles Attack, het spaarprogramma voor reisagenten, heeft sinds 10 november jl. met CruiseWorld.nl een nieuwe partner aan boord van haar programma. Reisagenten die werken met Sambasso kunnen vanaf nu al hun CruiseWorld.nl boekingen registreren voor MILES. CruiseWorld.nl biedt tot 300 miles per boeking, afhankelijk van het boekingsbedrag. Dit geldt voor alle boekingen, zonder limiet en het hele jaar door. Als kick off actie geeft CruiseWorld.nl drie keer zoveel miles op alle boekingen die tot en met december 2020 worden gemaakt. Reisagenten kunnen gratis een account aanmaken op milesattack.com. Miles worden verdiend op alle boekingen van Miles Attack-partners en d en daarnaast door deel te nemen aan de vele activiteiten op het programma, zoals quizzen, e-learnings, etc. Miles kunnen worden besteed in de geïntegreerde webshop met cadeaus en waardebonnen of aan saldo op de Miles Attack-Mastercard. Naast CruiseWorld.nl zijn ook Teldar Travel, schauinsland-reizen, Quick Parking, Air Europa, Baja Bikes, Live To Travel, Flexible Autos en Accor Hotels onderdeel.

Deel dit artikel