Frangken Tuhumena (333travel) start Coronasneltestpoint.nl

“Met dit business model kunnen reisondernemers omzet maken in de crisis”

Door: Theo de Reus


Frangken Tuhumena, CEO/eigenaar van 333travel, heeft Coronasneltestpoint.nl gelanceerd. Hij werkt hierbij samen met zijn zoon Jason. Er zijn inmiddels achttien locaties in Nederland. Sinds kort kunnen reisondernemers zich aansluiten als franchisenemer en hun eigen corona-testlocatie beginnen. De belangstelling is groot. Tegenover TravelPro geeft Tuhumena een toelichting.

Vanuit de eerste vestiging/hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn is Coronasneltestpoint.nl inmiddels uitgegroeid naar achttien locaties. Tuhumena richt zich nu op de reiswereld. Zijn formule is een uitkomst voor reisondernemers die hun omzet het afgelopen jaar zagen opdrogen. Zij kunnen zich aansluiten als franchisenemer en hun eigen corona-testlocatie beginnen. “Ik bied de reiswereld een business model om omzet te creëren in deze crisis”, zegt Tuhumena. Hoe kwam je op het idee? “Per toeval. Ik boks drie keer per week en iemand met wie ik altijd sport, vertelde dat hij gevalideerde sneltests importeerde. Mijn belangstelling was meteen gewekt. Ik besloot het initiatief voor Coronasneltestpoint.nl samen met mijn zoon Jason te ontwikkelen. Hij werkt in de evenementenbranche en daar is de situatie net zo slecht als in de reisbranche.” Hoe begin je dan? “We hebben eerst research gedaan in Nederland en kwamen tot de conclusie dat testen in die grote tenten niet ideaal is. Ten eerste is het daar vaak koud, terwijl de vloeistof van de tests op de juiste temperatuur behandeld moet worden. Ook kwamen we erachter dat voor sneltests vaak hoge bedragen worden gerekend. Wij hanteren een scherp tarief vanaf € 69,50. We hebben arts Theo Kessels aangetrokken als medisch eindverantwoordelijke. We bieden sneltesten en PCR-testen aan. Deze zijn gevalideerd door GGD en RIVM. Wie voor 12.00 uur een test doet, krijgt de uitslag dezelfde dag voor 21.00 uur via de mail.”

Frangken Tuhumena met zijn zoon Jason.

En dan zit je als touroperator opeens midden in de coronatests. “We hebben bij 333travel de afgelopen maanden twaalf nieuwe bestemmingen gelanceerd, dus onze productmanagers hadden voldoende werk, maar in het callcenter was het stil. We hebben daarom de medewerkerts van het callcenter opgeleid en zij kunnen nu ook alle vragen over onze coronatests beantwoorden.” Volgens Tuhumena zijn er veel raakvlakken met de reiswereld. Ten eerste ontvangen klanten met een negatief testresultaat meteen een reisdocument, waarmee zij straks weer naar landen kunnen reizen die aan de grens een negatief testresultaat verlangen. Daarnaast ziet hij ook een goed business model voor de toekomst. “Dit concept heeft veel toekomst, ook voor reisbureaus en touroperators. Je kunt je klanten een reis verkopen in combinatie met een test. En dat testen zal de komende jaren, naast vaccineren, een belangrijke rol blijven spelen.” Tuhumena rekent voor: “Met een investering van € 2.000 kun je meteen beginnen. En met vijf tot tien sneltests per dag heb je die investering er in twee weken al uit. Het enige wat je dient te regelen, is een locatie en personeel. De rest regelen wij, zoals gebruik van onze URL Coronasneltestpoint, onze zelf ontworpen en klantvriendelijke backoffice, opleiding door onze arts, beveiliging van persoonsgegevens, inkoop van de testen en noem maar op. We hebben al veel reacties binnen van ondernemers in de reiswereld die hiermee weer omzet kunnen maken.” Meer informatie via bedrijven@coronasneltestpoint.nl ter attentie van Frangken Tuhumena.

Deel dit artikel